Site icon iMotorZOOM

Scott Redding: Velká pochvala za Most a těžká kritika

45 Scott Redding, GBR, Ducati Panigale V4R, ArubaJt Racing - Ducati

#45 Scott Redding, GBR, Ducati Panigale V4R, ArubaJt Racing - Ducati, FIM Superbike World Championship, Assen 2021, Nizozemsko (Jairo Diaz Reina/WorldSBK)

Motocyklový jezdec Scott Redding se v roce 2019 stal šampionem britských superbiků a není zrovna příliš háklivý. Kontroverzní závodní dráhy ve Velké Británii popisuje jako bezpečnější než autodrom v Mostě.

Na konci dubna představitelé v Mostě podepsali pětiletou smlouvu s promotérskou firmou Dorna na organizaci mistrovství světa superbiků a jeho rámcových tříd. Taková dlouhodobá dohoda umožňuje investice. Na první akci o druhém srpnovém víkendu bylo na modernizaci závodní dráhy použito zhruba 600 000 eur.

Mimo jiné bylo na startovní rovince položeno 200 metrů nového, tvrdšího přírodního asfaltu z Trinidadu. Zbývající části tratě byly modernizovány v průběhu předchozích pěti let. Několik únikových zón bylo rozšířeno a naplněno celkem 4 500 tunami štěrku. Svodidla byla na 22 místech opatřena vstupy, aby záchranná vozidla nebo sanitky měly co nejkratší cesty. Z Itálie bylo zakoupeno 550 metrů airfenců, značení tratě bylo na víkend SBK přemalováno a autodrom bude pro účely měření času rozdělen na čtyři místo dvou sektorů.

Navzdory tomuto úsilí a vylepšení došlo během víkendu IDM v polovině června a po něm k určité kritice bezpečnosti okruhu.

Vicemistr světa superbiků Scott Redding se zúčastnil závodního dne s Ducati Panigale V4S a informoval o svých zkušenostech. S časy na kolo 1:34 byl Brit v kvalifikaci stejně rychlý jako nejlepší v IDM.

„Rozložení trati je velmi pěkné,“ chválil sedminásobný vítěz závodů SBK. „První šikana není skvělá, ale dobře, chcete snížit rychlost před levou zatáčkou. Asfalt v první zatáčce je úplně zničený a má nulovou přilnavost. Pokud bude mokro, nastane obrovský problém. Kromě toho je ale trať pěkná, velmi plynulá. Jsou tady dvě velmi nebezpečná místa, kde je jezdec velmi rychlý a není tam žádná úniková zóna před svodidly. I kdybyste tam umístili airfancy, stěží vám pomohou.“

„S covidem měla Dorna plné ruce práce, aby dala dohromady mistrovství světa,“ pokračuje Redding o novém dějišti závodů v Mostě, které je jen pár kilometrů za německými hranicemi. „Budou to dobré závody, jsou tam rychlé a pomalé úseky trati. Tratě jsem se vždy naučil velmi rychle, ale upřímně musím přiznat, že tady jsem klopýtl. To proto, že to není dráha, na kterou jsme zvyklí.“

Tratě jako Brands Hatch, Monza a Imola byly z bezpečnostních důvodů vyřazeny z kalendáře SBK a teď to dají do Mostu.

„Šikana byla instalována pouze proto, že v první zatáčce došlo k pádu a řidič spadl se svým motocyklem ze svahu,“ řekl Redding. „Došlo tam již k několika incidentům. Proto neodsuzuji Dornu a FIM, musíme to zkusit. Dráha ale není vhodná pro mistrovství světa superbiků. I pro trať závodů britského seriálu superbiků je Most… V BSB je několik kritických míst, ale v Mostě je to stejné. Tato trať není stavěná na rychlost a úroveň, na které se pohybujeme. I na produkčním motocyklu jsem měl pocit, že jsem na tuto trať příliš rychlý. Na superbiku budu o tři nebo čtyři sekundy rychlejší. Budeme se snažit být v zatáčkách co nejrychlejší. Uvidíme.“

Na závěr osmadvacetiletý jezdec konstatoval: „Pětiletá smlouva se mi zdá příliš dlouhá. Jestli tam máme jet tak dlouho, je třeba pro bezpečnost udělat hodně. Přesto se bojím. Většinou se věcem věnuje pozornost jen tehdy, když se stane něco špatného. Až pak nad tím najednou lidé začnou přemýšlet. Od té doby, co jsem si zlomil stehno, už na tratích postavených pro auta nejezdím, protože nejsou bezpečné. Před tím úrazem jsem to nikdy nezohledňoval, ani jsem to nezaregistroval. To jsem musel být úplný idiot, než jsem si tu nohu zlomil. Kdyby se tato nehoda stala o deset sekund dříve, dnes bych tu nebyl. Nikdy jsem si ale nemyslel, že by se mi něco takového mohlo stát. Poučil jsem se z toho. Proto bychom se měli podrobně podívat na to, které tratě jsou bezpečné a které ne. Doufám, že v Mostě vše dopadne dobře. Po trati jsem ještě nešel, znám ji jen z motorky. Až si ji obejdu, možná uvidím víc. Ale znovu – respektuji, že se promotér snaží dát dohromady šampionát, to je nejdůležitější. Bez ohledu na to, co říkám.“


Text: redakční překlad, zdroj: speedweek.com, foto: Jairo Diaz Reina/WorldSBK

Exit mobile version