Vyberte možnost Stránka

reklama

BossGP Hockenheimrig: Dvě jízdy za zlatem pro Pizzicatu

BossGP Hockenheimrig: Dvě jízdy za zlatem pro Pizzicatu
reklama

Když se Toro Rosso F1 velkého dominátora BossGP Rakušana Inga Gerstla porouchalo v sobotní kvalifikaci, měl bývalý jezdec F1 Antonio Pizzonia v rámci ADAC Hockenheim Historic 2024 otevřenou cestu ke dvěma vítězstvím.

BOSS GP sobota: Pizzonia se radoval, zatímco Juju Noda tátovi radost neudělala

Při prvním podniku sezony prezentovala organizace BossGP 25 000 divákům v Hockenheimu startovní pole obsahující 4 monoposty F1, 10 vozů kategorie GP2, a 3 vozy kategorie „Light“ a 2 třídy „World Series“. V zásadě se tedy jednalo o menu podobné minulým ročníkům.

Sobotní kvalifikace byla zajímavá především tím, že selhal vůz favorita a organizátora série Inga Gerstla. Jeden z početných senzorů jeho high-tech stroje Toro Rosso STR1 se pokazil natolik, že stáj Top Speed se Salzburgu mohla balit. Z pole position tedy tedy nakonec startoval Ulf Ehninger na svém Benettonu B197 vedle exprofesionála Antonia Pizzonii v jeho HS Dallaře Gibson. Druhou startovní řadu okupovali dva jezdci italského týmu MM-Motorsport, Simone Colombo a japonské „Girlie-Wonder“ Juju Noda.

BOSS GP Hockenheimrig

Závod tedy byl jak teoreticky, tak prakticky lehkou kořistí pro rychlého Pizzoniu, který po startu na čas před sebou opatrně nechal Benetton. Naostro se ovšem jelo jen do čtvrté zatáčky. Tam se totiž v boji o vedení v GP2 srazili Colombo a Noda! Pro jejich mechaniky to znamenalo dlouhou noc… „Je mi to moc líto. Jednalo se o nedorozumění. V první zatáčce jsem zavadil o Juju a rozpáral jí zadní pneumatiku. Ta explodovala v další zatáčce, Juju se roztočila a trefila právě mne,“ komentoval vnitrotýmové Waterloo Colombo.

Pizzonia si poté několik kol hrál s Benettonem F1 před sebou jako kočka s myší, než předvedl svůj skutečný potenciál a jasně vyhrál. O to zajímavější ovšem byl vývoj třídy GP2. Ve 14minutovém sprintu nejdříve relativně jasně vedl Marco Ghiotto (Scuderia Palladio). Závěrem ho ale dotáhli a dokonce i předjeli Alexander Seibold (Seibold Auto) a Martin Kindler (Jenzer). Ve skutečně zábavném finiši se prosadil Seibold před krajanem podporovaným stájí Jenzer. Hodnocení třídy Formule Lights vyhrál Stephan Glaser (Dallara Renault) ze stáje Jo Zellera před Němcem Clausnitzerem (WF Tatuus Renault V6) a Rakušanem Stefanem Eisingerem (Red Rose Ralt Mugen). Lotus a Ferrari F1 ujeli v sobotu jen několik kol pro diváky – se „závoděním“ to nemělo co dělat.

Výsledek BossGP v Hockejnheimu – sobota

  1. Antonio Pizzonia, HS Dallara Gibson V8
  2. Alexander Seibold, Seibold Dallara Mecachrome GP2/5
  3. Martin Kindler, Jenzer Dallara Mecachrome GP2/11
  4. Paul O´Connell, HS Dallara Gibson V8
  5. Felix Grosse-Aschhoff, Asche Dallara Mecachrome GP2/11
  6. Stephan Glaser, Zeller Dallara Renault V6

BOSS GP neděle: Krásný duel Colomba s Nodou

Technické problémy zavinily, že v boxech zůstal i Ehringerův Benetton F1 – a tak stál favorit Pizzonia v první řadě zcela sám. A stejně tak osamoceně si dojel pro druhý triumf víkendu. Asi 15 000 fandů se ale mohlo těšit na obnovu duelu obou ambiciózních jezdců MM Motorsportu stojící ve druhé řadě. Colombo a Noda je nezklamali, celý závod strávili v vzájemném závětří – tentokrát bez nehody. Zkušený Ital si nedovolil žádnou hrubku a talentovaná dcera bývalého jezdce F1 Hidekoho, Juju Noda, se nenechala strhnout k žádné „Kamikadze-akci“, i když se několikrát posunula až vedle kolegy. Colombo nakonec projel cílem o půl sekund před slibným děvčetem. Na Marca Ghiotta zbylo čtvrté místo, které za sílícího deště „oslavil“ v kole do boxů odletem do botaniky na motodromu. Pátý dojel výborný Andreas Fiedler, který až do noci pracoval na voze, který se mu porouchal v sobotní kvalifikaci. Oba dominátoři GP2 ze soboty neměli šanci, když Seiboldův vůz zůstal v garáži a Kindlerův zastavil v zahřívacím kole… Po vítězství ve třídě Lights dlouho sahal Clausnitzer, dvě kola před cílem před sebe ale musel pustit Glaserův silnější vůz.

BOSS GP Hockenheimrig

Výsledek BossGP v Hockejnheimu – neděle

  1. Antonio Pizzonia, HS Dallara Gibson V8
  2. Simone Colombo, MM Dallara Mecachrome GP2/11
  3. Juju Noda, MM Dallara Mecachrome GP2/11
  4. Marco Ghiotto, Palladio Dallara Mecachrome GP2/11
  5. Andreas Fiedler, Fiedler Dallara Mecachrome GP2/11
  6. Felix Grosse-Aschhoff, Asche Dallara Mecachrome GP2/11

Text: Roman Klemm, redakčně korigováno, foto: Roman Klemm

reklama

O autorovi

Milan Spurný

Člen Syndikátu novinářů ČR (#1117), fotograf a redaktor

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

4 + 3 =

Kniha HydroGP Jedovnice 2022

HydroGP Jedovnice 2022
HydroGP Jedovn...
Formula 500, Formu...
By Milan Spurny
Photo book
Share This