
EHCC: Představen kalendář 2022 mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu

Světová rada motoristického sportu 15. prosince 2021 hlasovala o kalendáři mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu (FIA EHCC) pro nadcházející sezonu 2022.
Kalendář FIA European Hill Climb Championship na rok 2022 byl potvrzen. Jak bylo oznámeno před dvěma roky, v zájmu rozvoje této motoristické disciplíny a s cílem podpořit trvalejší účast jezdců, kteří zůstávají po celou sezónu převážně amatéry, byl v kalendáři snížen počet podniků z 12 na 10. Klasifikace tzv. uzavřených vozů kategorie 1 bude i nadále vycházet z „Performance Factor“ (Pf), přičemž jsou plánovány první simulace aplikace Pf na soutěžní vozy kategorie 2 s ohledem na jeho plné uplatnění v roce 2023.
Kalendář 2022 — FIA European Hill Climb Championship (FIA EHCC)
Datum | Závod | Stát |
---|---|---|
8.–10. 4. | St. Jean Du Gard – Col St Pierre | FRA |
22.–24. 4. | Rechberg | AUT |
6.–8. 5. | Rampa Internacional da Falperra* | PRT |
13.–15. 5. | Subida Internacional Al Fito | ESP |
27.–29. 5. | Ecce Homo Šternberk* | CZE |
1.–3. 7. | Trento Bondone | ITA |
29.–31. 7. | Limanowa | POL |
19.–21. 8. | St. Ursanne – Les Rangiers | CHE |
2.–4. 9. | GHD Ilirska Bistrica | SVN |
16.–18. 9. | Buzetski dani | HRV |
- S výhradou získání záruk od organizátorů prostřednictvím jejich ASN ohledně organizačních a/nebo bezpečnostních vylepšení.
Také byl schválen kalendář FIA International Hill Climb Cupu na rok 2022, který bude zahrnovat čtyři podniky, z nichž první se bude konat v Polsku a třetí ve Slovinsku, i když na trati stále platí bezpečnostní opatření.

#3 Miloš BENEŠ, CZE, GMS Racing Team, Osella FA 30, 2, D/E2-SS, -3000, C3, E2-SS-3000, Ecce Homo 2019, FIA EHCC (foto: Milan Spurný)
Kalendář 2022 – FIA International Hill Climb Cup (FIA IHCC)
Datum | Závod | Stát |
---|---|---|
20.–22. 5. | Wyscig Prządki Krosno – Korczyna* | (POL) |
24.–26. 6. | Coppa Paolino Teodori | (ITA) |
8.–10. 7. | GHD Gorjanci** | (SVN) |
5.–7. 8. | Osnabrück | (DEU) |
- S výhradou získání záruk od organizátorů prostřednictvím jejich ASN ohledně organizačních a/nebo bezpečnostních vylepšení.
** S výhradou získání záruk od pořadatelů prostřednictvím jejich ASN, týkající se bezpečnostních vylepšení (práce na silnici).
Kalendář FIA Historic Hill Climb Championship bude součástí některých podniků soudobých automobilů, ale jeho sedmidílný šampionát doplní dvě výhradně historické podniky v Itálii – klasika Cesana-Sestriere a Coppa Chianti Classico.
Kalendář 2022 — FIA Historic Hill Climb Championship (FIA EHHC)
Datum | Závod | Stát |
---|---|---|
22.–24. 4. | Rechberg | (AUT) |
27.–29. 5. | Ecce Homo Šternberk* | (CZE) |
1.–3. 7. | Trento Bondone | (ITA) |
8.–10. 7. | Cesana Sestriere | (ITA) |
2.–4. 9. | GHD Petrol Ilirska Bistrica | (SVN) |
16.–18. 9. | Buzetski dani | (HRV) |
23.–25. 9. | Coppa Chianti Classico* | (ITA) |
- S výhradou získání záruk od pořadatelů prostřednictvím jejich ASN ohledně organizačních a/nebo bezpečnostních vylepšení.

#230 František KUDELA, CZE, KUDELA František, 4482, Cl, Kategorie 1, Talbot Lago, A6, A3, tréninková jízda 1, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)
Aniž by to bylo kompletní, tak např. seznam úprav sportovních předpisů mistrovství a poháru zahrnuje povinnost pořadatelů poskytnout na trati dva mezičasy. Udělení plného počtu mistrovských bodů zůstává podmíněno minimální účastí tří jezdců ve skupině, bez nichž se uděluje pouze 50 % bodů. Pravidlo však bylo upraveno a kritérium účasti nyní bude založeno na tom, že jezdci skutečně odstartují ne alespoň jednu tréninkovou jízdu, ale jednu závodní jízdu.
V technických přílohách sportovního řádu mistrovství a poháru byly provedeny různé drobné změny. Jedno z těchto opatření nyní umožňuje symetrické posunutí sedadla řidiče vzhledem k podélné ose vozů skupiny CN a E2-SC za předpokladu, že bezpečnostní konstrukce zůstanou v souladu s článkem 277.2 přílohy J pro vozidla vyrobená od 1. 1. 2004.
Od roku 2023 budou hodnoty světlé výšky harmonizovány mezi vozy skupiny E2-SS a E2-SC v kategorii 2. Tato světlá výška bude muset být 45 mm s řidičem na palubě a dodatečnou hmotností 100 kg simulující aerodynamický zatížení. Definice podmínek a tolerancí pro ploché dno doplňuje regulační změny. Aby se předpokládalo použití Pf v kategorii 2 a zavedení nového bezpečnostního vybavení (konstrukční sedadlo a související podpěry, případné nové boční ochrany kokpitu), bude minimální hmotnost soutěžních vozů v roce 2023 zvýšena o 30 kilogramů.
Nová Komise závodů do vrchu připravila formát českého mistrovství pro rok 2022 a předběžný kalendář MČR.
Autor: Milan Spurný, foto: Milan Spurný