Vyberte možnost Stránka

reklama

EHCC: Představen kalendář 2022 mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu

EHCC: Představen kalendář 2022 mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu
reklama

Světová rada motoristického sportu 15. prosince 2021 hlasovala o kalendáři mistrovství Evropy závodů automobilů do vrchu (FIA EHCC) pro nadcházející sezonu 2022.

Kalendář FIA European Hill Climb Championship na rok 2022 byl potvrzen. Jak bylo oznámeno před dvěma roky, v zájmu rozvoje této motoristické disciplíny a s cílem podpořit trvalejší účast jezdců, kteří zůstávají po celou sezónu převážně amatéry, byl v kalendáři snížen počet podniků z 12 na 10. Klasifikace tzv. uzavřených vozů kategorie 1 bude i nadále vycházet z „Performance Factor“ (Pf), přičemž jsou plánovány první simulace aplikace Pf na soutěžní vozy kategorie 2 s ohledem na jeho plné uplatnění v roce 2023.

Kalendář 2022 — FIA European Hill Climb Championship (FIA EHCC)

Datum Závod Stát
8.–10. 4. St. Jean Du Gard – Col St Pierre FRA
22.–24. 4. Rechberg AUT
6.–8. 5. Rampa Internacional da Falperra* PRT
13.–15. 5. Subida Internacional Al Fito ESP
27.–29. 5. Ecce Homo Šternberk* CZE
1.–3. 7. Trento Bondone ITA
29.–31. 7. Limanowa POL
19.–21. 8. St. Ursanne – Les Rangiers CHE
2.–4. 9. GHD Ilirska Bistrica SVN
16.–18. 9. Buzetski dani HRV
  • S výhradou získání záruk od organizátorů prostřednictvím jejich ASN ohledně organizačních a/nebo bezpečnostních vylepšení.

Také byl schválen kalendář FIA International Hill Climb Cupu na rok 2022, který bude zahrnovat čtyři podniky, z nichž první se bude konat v Polsku a třetí ve Slovinsku, i když na trati stále platí bezpečnostní opatření.

#3 Miloš BENEŠ, CZE, GMS Racing Team, Osella FA 30, 2, D/E2-SS, -3000, C3, E2-SS-3000, Ecce Homo 2019

#3 Miloš BENEŠ, CZE, GMS Racing Team, Osella FA 30, 2, D/E2-SS, -3000, C3, E2-SS-3000, Ecce Homo 2019, FIA EHCC (foto: Milan Spurný)

Kalendář 2022 – FIA International Hill Climb Cup (FIA IHCC)

Datum Závod Stát
20.–22. 5. Wyscig Prządki Krosno – Korczyna* (POL)
24.–26. 6. Coppa Paolino Teodori (ITA)
8.–10. 7. GHD Gorjanci** (SVN)
5.–7. 8. Osnabrück (DEU)

 

  • S výhradou získání záruk od organizátorů prostřednictvím jejich ASN ohledně organizačních a/nebo bezpečnostních vylepšení.
    ** S výhradou získání záruk od pořadatelů prostřednictvím jejich ASN, týkající se bezpečnostních vylepšení (práce na silnici).

Kalendář FIA ​​Historic Hill Climb Championship bude součástí některých podniků soudobých automobilů, ale jeho sedmidílný šampionát doplní dvě výhradně historické podniky v Itálii – klasika Cesana-Sestriere a Coppa Chianti Classico.

Kalendář 2022 — FIA Historic Hill Climb Championship (FIA EHHC)

Datum Závod Stát
22.–24. 4. Rechberg (AUT)
27.–29. 5. Ecce Homo Šternberk* (CZE)
1.–3. 7. Trento Bondone (ITA)
8.–10. 7. Cesana Sestriere (ITA)
2.–4. 9. GHD Petrol Ilirska Bistrica (SVN)
16.–18. 9. Buzetski dani (HRV)
23.–25. 9. Coppa Chianti Classico* (ITA)
  • S výhradou získání záruk od pořadatelů prostřednictvím jejich ASN ohledně organizačních a/nebo bezpečnostních vylepšení.
#230 František KUDELA, CZE, KUDELA František, 4482, Cl, Kategorie 1, Talbot Lago, A6, A3, tréninková jízda 1, MČR Ecce Homo 2021

#230 František KUDELA, CZE, KUDELA František, 4482, Cl, Kategorie 1, Talbot Lago, A6, A3, tréninková jízda 1, MČR Ecce Homo 2021 (foto: Milan Spurný)

Aniž by to bylo kompletní, tak např. seznam úprav sportovních předpisů mistrovství a poháru zahrnuje povinnost pořadatelů poskytnout na trati dva mezičasy. Udělení plného počtu mistrovských bodů zůstává podmíněno minimální účastí tří jezdců ve skupině, bez nichž se uděluje pouze 50 % bodů. Pravidlo však bylo upraveno a kritérium účasti nyní bude založeno na tom, že jezdci skutečně odstartují ne alespoň jednu tréninkovou jízdu, ale jednu závodní jízdu.

V technických přílohách sportovního řádu mistrovství a poháru byly provedeny různé drobné změny. Jedno z těchto opatření nyní umožňuje symetrické posunutí sedadla řidiče vzhledem k podélné ose vozů skupiny CN a E2-SC za předpokladu, že bezpečnostní konstrukce zůstanou v souladu s článkem 277.2 přílohy J pro vozidla vyrobená od 1. 1. 2004.

Od roku 2023 budou hodnoty světlé výšky harmonizovány mezi vozy skupiny E2-SS a E2-SC v kategorii 2. Tato světlá výška bude muset být 45 mm s řidičem na palubě a dodatečnou hmotností 100 kg simulující aerodynamický zatížení. Definice podmínek a tolerancí pro ploché dno doplňuje regulační změny. Aby se předpokládalo použití Pf v kategorii 2 a zavedení nového bezpečnostního vybavení (konstrukční sedadlo a související podpěry, případné nové boční ochrany kokpitu), bude minimální hmotnost soutěžních vozů v roce 2023 zvýšena o 30 kilogramů.

Nová Komise závodů do vrchu připravila formát českého mistrovství pro rok 2022 a předběžný kalendář MČR.


Autor: Milan Spurný, foto: Milan Spurný

reklama

O autorovi

Milan Spurný

Člen Syndikátu novinářů ČR (#1117), fotograf a redaktor

Zanechte odpověď

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

30 − 25 =

Kniha HydroGP Jedovnice 2022

HydroGP Jedovnice 2022
HydroGP Jedovn...
Formula 500, Formu...
By Milan Spurny
Photo book
Share This