Fotostřípky: NLS na Nürburgringu, něco pro opravdové milovníky motorsportu
německých sportovních médiích se v posledních dvou letech hodně hovořilo o zuřícím souboji šampionátů DTM a ADAC GT Masters. Zvláště od chvíle, kdy se zodpovědní DTM rozhodli vypsat své mistrovství také s vozy GT3, začal lítý boj o účastníky, televizní stanice a fandy. Možná, že se „v jejich stínu“ jaksi vyvinul třetí vážný protagonista… Dobrá, Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) nepřenáší žádná z velkých televizních stanic, ale kvalitní live-stream je ovšem zajištěn pro ty, které to opravdu zajímá. Šampionát se koná výhradně na severní smyčce věhlasného Nürburgringu, nejdelšího závodního okruhu světa, ovšem ani tak moc pořadatelé nestojí o diváky na pohovce.
Pokud to může autor, dle jeho letošních návštěv všech tří sérií posoudit, tak má NLS ohledně návštěvnosti publika přímo „na místě činu“ jasně navrch! Zatímco podniky GT Masters a DTM na Red Bull Ringu přivítaly něco do 20 000 navštěvníků (sobota a dny dohromady), bylo jich na Nürburgringu jistě kolem 30 000, a to se jelo jen v sobotu!
Vidět piloty krotit vozy na 25 km dlouhé a žádnou chybičku nepromíjející trati pod hradem Nürburg, jim očividně stojí spíše za návštěvu, než pozorovat vozy GT na jednom z moderních, poměrně primitivních a krajně sterilních autodromech á la Red Bull Ring nebo Hockenheim. A kvalitativně si NLS s DTM nebo „Masters“ v ničem nezadá, neboť špičkové evropské stáje a jezdci jsou i zde jako doma.
Tak tedy pozor Herren Berger (DTM) a Tomczyk (ADAC), aby váš duel nakonec neměl vítěze, který zatím trochu stál v offsajdu. Návštěva NLS je prostě „must“ pro každého příznivce motorsportu. Profesionalita a marketing jeho organizace dělají rok od roku ohromné pokroky. Prostě projekt s velkým potenciálem – ale posuďte sami.
Fotostřípky – NLS na Nürburgringu, motorsport pro opravdové fajnšmekry
Od minulého víkendu má NLS něco, co jí závidí jak DTM, tak i G Masters, tovární angažmá Aston Martinu!
Také BMW je pod hradem Nürburg továrně zastoupeno. Ve voze „profíků“, kdy se jednalo o nejnovější M4 GT3, sedí ex-hvězdy DTM Augusto Farfus z Brazílie a…
… Rakušan Philipp Eng.
Legendární Jochen Neerpasch se jaksi vrátil do své minulosti a dohlíží na BMW Junior Team.
Zda Harpera, Hesseho a Verhagena ovšem čeká podobně velká kariéra, jako svého času na juniory Winkelhocka, Cheevera a Surera, je ovšem sporné…
Tisíce fandů podél celého okruhu…
… a naprosto přeplněný grid. Organizátora muselo hřát u srdce.
Zajel na pole position – francouzský junior Porsche Julien Andlauer na Frikadelli Porsche
Závod ovšem patřil mistru světa GT vozů Nicky Thiimovi z Dánska…
… a jeho kolegovi Maxime Martinovi z Belgie.
Jediným účastníkem z české kotliny byl Milan Kodídek (pokud jsem v obrovitém poli někoho přehlédl, tak prosím o prominutí).
Na Porsche 911 GT3 startoval Kodídek společně s Bobem Wilwertem z Lucemburska.
V boxech se tlačilo bezmála 120 závodních vozů.
Vedle mladých hvězd jako „Mr. Porsche Cup“ Michaela Ammermüllera (Manthey Porsche), byli na gridu k nalezení i zkušení „Rinmasters“ jako…
… Uwe Alzen (podnikl první vytrvalostní závod s nejnovějším pohárovým Porsche 911 – 992),
… dřívější jezdec pražské stáje IRS v GT Masters Frank Stippler…
… nebo nebojácná Američanka Janine Shoffnerová (GetSpeed Mercedes GT3).
Rakouský výrobce KTM je silně zastoupen.
Dva Müllerové s velkými kariérami ve vytrvalostním sektoru, ale také i ve formulích: Jörg krotí Walkenhorst BMW…
… a Dirk Müller Landgraf Mercedes.
Do NLS našla svou cestu i Michelle Halderová…
… známá svými husarskými kousky v TCR a v Mostě.
Ani Švýcarka Simona de Silvestro nemá z největších tratí světa strach. Letos jela i Indy500.
À propos USA: Na Nürburgringu byl i tým Jesseho Krohna, dříve aktivní ve WEC.
Je pevnou součástí Nürburgringu: Smudo, frontman populární skupiny „Die phantastischen vier“.
Kdo zvládne tohle, ten může pošilhávat i po Le Mans. Zastávka v boxech malého týmu QTQ.
Po krátké verzi nového motordromu…
… se účastníci vydají na dobrodružství v „zeleném pekle“.
Mühlner Porsche Cayman (Jung Sandberg) na skoku v sekci Pflanzgarten (Zahrada)
Var Collection Audi R8 (Niederhauser, Müller a Kolb) v sekci Brünnchen (Studnička)
Kolem tradičního okruhu neexistuje paralelní servisní cesta a tak se občas stane, že po trati jede za běžícího závodu (!) odtahová služba.
Výraz „zelené peklo“ údajně napadl Jackieho Stewarta. Trať je prostě stejně tak krásná, jako je i obtížná.
O průběhu závodu jsme také informovali v příspěvku Vítězný comeback Astonu Martin na severní smyčku na partnerském webu.
Text a foto: Roman Klemm